۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

آمریکا میزان اصلی سایت های زنجیره ای ولایت فقیه

دیروز در خبری از آزاد تبریز نیوز در بالاترین خواندم که

٬درپی حوادث اخیر و سرکوب اعتراضات مردمی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در کشور روی داد، دولت آمریکا در اقدامی شایسته و بجا، یکی از سرورهای سایت های ایرانی را که بیش از ۸۰ سایت با موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خبری که با هدف لجن پراکنی و نفاق افکنی میان مردم فعالیت می کردند را بدون هشدار قبلی و با دستور اف بی آی از دسترس خارج کرد.٬



کنجکاور شدم و برای تحقیق درستی این خبر به کمک افزونه ی فلگ فاکس در مرورگر فایرفاکس سرور برخی از این سایت ها را بررسی کردم. این افزونه ی جالب علاوه بر آی پی سرور سایت ها محل دقیق سرور را نیز نشان می دهد. پس از نصب فایرباگ، پرچم کشوری که سایت در آن نگهداری می شود کنار آدرس می آید و با کلیک روی آن می توانید اطلاعات جالبی درباره ی سایت بگیرید. یک نمونه از نتایج فلگ فاکس را می توانید در این شکل بینید: سرور روزنامه ی کیهان در هیوستون تگزاس است و سرور شیعه نیوز در لوس آنجلس!

اگر روی آی پی آدرس کلیک کنید شما را به سایت هوایزتولز منتقل می کند که در آنجا می توانید نام شرکت سرویس دهنده ی سایت را هم پیدا کنید. نکته ی جالب توجه این بود که بیشتر این سایت های لجن پراکنی به طور زنجیره ای توسط شرکتی به نام پلانت کام که مقر آن در دالاس تگزاس است میزبانی می شوند. لیست ۲۵ سایت حکومتی که سرورشان را بررسی کرده ام در شکل زیر ببینید. تا در آمریکا میزبانی می شوند و بقیه در کانادا. متاسفانه خبر آزاد تبریز نیوز هم صحت ندارد.


حدود سه سال پیش یک شرکت خدمات دهنده ی آمریکایی قرار داد هاستینگ سایت دوستی را که یک سایت مخالف جمهوری اسلامی را اداره می کرد تمدید نکرد. توجیه آن شرکت این بود که بنا به قوانین دولت آمریکا برای تحریم ایران آنها از داشتن هرگونه بیزنس با شهروندان ایرانی معذور هستند. آن دوست گفت که دولت شما دولت ایران را تحریم کرده و سایت من هم مخالف دولت ایران است. اما این حرف به گوش آن شرکت آمریکایی نرفت و دوستمان مجبور شد سرور سایتش را در یک کشور اروپایی منتقل کند.

حال اگر شرکت های آمریکایی از بیزنس با ایران منع شده اند باید بپرسیم که آیا دولت آمریکا اطلاع دارد که نزدیک ترین سایت ها به دیکتاتور خامنه ای، به خصوص بنگاه لجن پراکنی کیهان، توسط شرکت های اینترنتی آمریکایی نگهداری می شوند؟ اگر دولت آمریکا از هویت دارندگان این سایت ها اطلاع دارد پس چرا به شرکت های آمریکایی اجازه داده تا این میزبان پروپاگاندای ولایت فقیه باشند و اگر اطلاع ندارد پس تشکیلات عریض و طویل امنیتی آمریکا چه غلطی می کنند؟

اگر شهروند آمریکا یا کانادا هستید لطفا این مسئله را از طریق مسئولان حکومتی تان پیگیری کنید و از آنها بخواهید که فورا به همدستی شرکت های اینترنتی کشورشان با دستگاه پروپاگاندای ولایت فقیه خاتمه دهند





۸ نظر:

  1. این آمریکایها مثل اینکه فقط حرفشو میزنند و دلار نفتی برایشان مهمتره. معلوم نیست سالی چقدر از این سایتها میگیرند. یک آقای ایرانی در کانادا فکر کنم برای جمهوری اسلامی کارهای آی تی را انجام میده. اسمش رو هم یک زمانی پیدا کردم ولی پخش نکردم. مرسی از مقاله خوبتان

    پاسخحذف
  2. می توانیم با اعتراض خود شرکتها را تحت فشار بگذاریم که به این سایتها سرویس ندهند ولی آزادی بیان از اصول اصلی قانون آمریکا و کانادا است و فکر نمیکنم بتواند هیچ قاضی در آن کشور حکم به بسته شدن این ساتها بدهد. باید یادتان باشد در آمریکا و کانادا دولت فقط کشور را اداره می کند و حکومت نمی کند برای همین دولت آمریکا یا کانادا طبق قانون نمی تواند به هیج شرکت خصوصی چیزی را امر یا نهی کند. مگر آنکه مسئله امنیت ملی آمریکا در میان باشد.

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  5. ابزاری که معرفی کردین جالب بود.
    جالبه، این که میگین رو برای سایت میرحسین یا رضایی هم تست کردین؟
    برای پرشین بلاگ یا بلاگفا چی؟
    kalameh.ir -> Houston (USA)
    rezaee.ir -> Los Angles (USA)
    webneveshteha.ir -> Worksop (USA)
    blogfa.com -> Toronto (Canada)
    Persianblog.ir -> Houston (USA)

    پاسخحذف
  6. اصلا برای خود وب هاستینگهای ایرانی چطور؟
    iranhost.com -> Montreal (Canada)
    is24.ir -> Maidenhead (UK)
    Pouyasazan.org -> Lansing (USA)
    iranhostcenter.com -> Montreal (Canada)
    farahost.com -> Toronto (Canada)
    Sabahost.com -> USA
    حساب کنید وقتی سایت خود هاستینگ اینجاست، قاعدتاً هاستی که میفروشه ایران نیست.
    توی 2 صفحه اول گوگل فقط هاست ایران، هاستش ایران بود.

    پاسخحذف
  7. I will bring this on the table with the CEO of some big internet companies in the state.

    پاسخحذف
  8. يک خبر در اين مورد در تابناک هست که می گه وکلای ايران شکايت کردند و در دادگاه های آمريکا برنده شدند و به همين دليل سايت ها دوباره باز شد. لينکش را سايتتون اجازه نمي ده بگذارم. خبر مربوط به 5 تير 88 است.

    پاسخحذف

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Give a shake to assholes! :->

    دنبال کننده ها